Studenecké míle 2014 aneb do Krkonoš a zpět

2014-rr-studenecke-mile-1-smallJak už se stalo zvykem, RR vyjíždí se svými stroji na kdejakou akci opředenou historickým duchem. V případě této akce tomu tak nebylo. Martin přišel s tím, že bychom mohli vyrazit na sraz veteránů do Studence v západních Krkonoších. Fahrplan zněl jednoduše, v pátek 30. května odpoledne vyrazíme, nedaleko Jičína přespíme v kempu, v sobotu si odjedeme akci, opět přespíme v kempu a v neděli lážo-plážo skrze Český ráj směr Chomutov.

Ohlas „roťáků" nebyl značný. Pominu-li, že měl jet organizující Martin + Jitka a „vedoucí" RR Šíro, účast dále přislíbil pouze David, který byl ještě k tomu přemluven. (ono to ani nebylo přemlouvání, úplně stačila věta ve smyslu: „Ále, jen nepovídej a pojeď s náma.")

2014-rr-studenecke-mile-2Radost všem čtyřem nedočkavým zkazil fakt, který Martin objevil na své Sportce asi tři dny před akcí. Nešťastná shoda náhod (a hlavně vibrací) způsobila prasknutí zadního blatníku a tudíž nezpůsobilost k jízdě. Řešení: výměna strojů (rozuměj – Jitka zůstane doma a Martin převezme její motocykl.) Alespoň ve třech můžeme pokořit metu vzdálenou cirka 200km od našich domovů.

2014-rr-studenecke-mile-3Ještě páteční podvečer přinesl další nemilé překvapení. Po dvaceti ujetých kilometrech nás opustil Šíro z důvodu průsaku převodového oleje do klikové skříně. Prostě mu odešlo gufero na klice a byl tím přinucen k návratu. Odjíždějíc volal, ať jedeme sami, že dorazí později.

Inu, abychom to zkrátili. Do kempu dorazila deštěm pokřtěná dvojice Martin – David. Za slunného rána, připravujíc stroje na den, zaslechli jsme blížící se zvuk dvoutaktního motoru nevelké kubatury. Ano, hádáte správně, byl to Šíro, který pozdě do noci dával do kupy svůj stroj a neváhal vyjet ráno v půl páté z Chomutova, aby dorazil na osmou hodinu do kempu za svými kamarády a nenechal je ve štychu. Za tento výkon mu tímto děkuji.

2014-rr-studenecke-mile-4Nyní přejděme k samotné akci. Studenecké míle jsme navštívili poprvé, a tudíž jsme byli plni očekávání. Musím říci, že nás tento sraz s projížďkou západními Krkonošemi přímo nadchl. Zázemí se rozprostíralo v areálu tamější školy. Příjemné bylo pomyslné rozdělení účastníků na parkovišti podle strojů řekněme do a od padesátých let, čímž se každý dostal „mezi své lidi“. Nemyslím to nijak hanlivě, ani s opovržením. Prostě bylo příjemné teď okouknout předválečná auta, a teď zase mladší motorky…

2014-rr-studenecke-mile-5 I přes přidělené startovní číslo mohl každý odstartovat dle potřeby, čímž byl odbourán problém s nějakým čekáním na ostatní. (David - 14, Šíro a Martin lehce přes 30. Není to věk, ale startovní čísla! :) ). Startovalo se v libovolných intervalech, doprovázených stručným komentářem pořadatele. Trasa byla báječná, řekl bych až pohádková. Tu jsme projeli malebnou vesničku osázenou roubenými domky, támhle se zase naskytl výhled na panoráma krkonošských vršků a prostě – bylo na co koukat.

2014-rr-studenecke-mile-6Aby toho nebylo málo, Šíro se na sobotní večer vydal za rodinou, která nedaleko slavila jakési jubileum. Takže Martin s Davidem opět zůstali na ocet a se Šírem se sešli zase až v neděli ráno před odjezdem.

2014-rr-studenecke-mile-7Cesta domů ubíhala svižným tempem. Možná to bylo způsobeno tím, že jsme jeli přes všechny možné zapadákovy a „prdelky“. Cestou jsme navštívily muzeum motocyklů v Borku pod Troskami. Tam si přišli na své všichni. Kluky čezeťácký uchvátilo především logo ČZ ve značném měřítku namalované na zdi. Davida naopak potěšilo, že objevil dalšího Standarda v českých zemích, jež byl součástí expozice.

2014-rr-studenecke-mile-9U muzea se skýtala příležitost vyfotografovat naši tříčlennou bandu před Troskami. Možná bych to mohl napsat i s malým „T“, protože ze Standarda po cestě upadalo několik „nepotřebných“ součástek a začal nepatrně troskovatět :D .

2014-rr-studenecke-mile-8Aby toho nebylo málo, do Loun nám přijel naproti jeden splašený Buvol osedlán Jardou a Katkou. Ukázal, že se toho fakt nebojí, a když už s námi nemohl jet, podpořil nás alespoň při posledních pár kilometrech.

2014-rr-studenecke-mile-10Asi to byl první výlet RR čítající více než 500 najetých kilometrů v rámci jedné akce. Kromě toho, že máme ještě teď otlačená pozadí, spálené nosy a ruce vykloubené od „šnekopalů“, těší nás pocit z dobře stráveného víkendu na dvou kolech. Teď už jen zbývá vyčerpáním padnout do svých postelí.

Závěrem bych rád poděkoval všem zúčastněným za opravdu vydařený výlet.

Za RR David.

Fotogalerie

Komentáře

Tom - Šíro
+1 #1 Tom - Šíro 2014-06-02 13:33
Po tomto velmi zdařilém výletě mám pocit že na všechny naše dosavadní akce jsem schopen dojet třeba i na tříkolce :-*

nojooo, vždyť to já vlastně můžu :lol:

Tom - Šíro
+1 #2 Tom - Šíro 2014-06-02 13:36
Jinak díky hoši za článeček a super fotečky ;-)

DavisFled
+1 #3 DavisFled 2014-06-02 13:45
Šíro: jen se neboj, jak jsme na Tebe čekali u povodí a Ty furt nikde, už jsme mysleli, že fakt vážeš kufry na tříkolku :D
A ty vzdálenosti se nám nepatrně zmenšily, to bez debat :))
Fotky nemají chybu!

Martin
+1 #4 Martin 2014-06-02 14:06
Velmi povedená akce. Myslím, že můžeme poslední sobotu v květnu zapsat do příštího kalendáře a zamluvit počasí. Tento víkend nás řádně namlsal a rozmlsal. Vytvořili jsme pár prvenství RR. Mimo jiné jsem si poprvé svlíkal podvlíkačky v zámeckém parku :oops:

Marťan
+1 #5 Marťan 2014-06-02 14:32
8) Hoši smekám před Vámi. Doufám, že už budu brzy fit, abych mohl jezdit znovu s Vámi. Jinak moc pěkné fotečky a článek. :lol:

Tomáš Chrtek
+2 #6 Tomáš Chrtek 2014-06-02 18:53
Pánové, smekám před Vaším náročným výletem. Byli jsme moc potěšení Vaší návštěvou s krásnými stroji. Děkuji za krásný článek. Jelikož jsem taky Čezeťák, tak Vám velice fandím.

Jindra Synek
0 #7 Jindra Synek 2015-03-16 19:46
Chlapi Chomutovsky. Jsem hodně rad,ze naši akci navštivil někdo z me rodne visky Chomutova,kde jsem se pred padesati lety narodil. Tuhle cestu absolvovat na motóru (po krkonossku)je fakt odvaha. Velky obdiv!