Podzimní jízda okolo komína

rr-podzimni-1-smallZdravím přátelé-motoristi, po týdnu netrpělivého čekání na článek od našeho mistra psaného slova - Martina, jsem usoudil, že by alespoň pár řádek textu v naší webové "kronice" mělo být. Poslední vyjížďka RR zřejmě na Martinovi nezanechala žádný natolik hluboký emotivní zážitek, aby vytvořil stopu inkoustu na papíře. Proto se nyní chopím pera já a pokusím se poslední vyjížďku nepatrně zhodnotit.
Jelikož mě těsně před poslední oficiální projížďkou RR do Lužné skolila rýmička, byl jsem dosti mrzutý, což se v průběhu dne znásobilo příchodem naprosto bezchybného slunečného počasí. Stává se.... S o to větší radostí jsem pak (27.10.) četl SMS od Šíra: "Zdárek, jestli máte chuť na projížďku, tak za příznivého počasí dnes ve 13 hod u povodí." To je jasné, že máme chuť! :) No jo, jenže svědomí mi říká, že bych měl makat v garáži na stroji a ne půl dne brázdit silnice. No, zvolíme kompromis, říkám si. Vytáhnu skútra, a sjedu kluky alespoň pozdravit k povodí.
rr-podzimni-2-smallOvšem znáte to, motorka nějaký ten den stála v garáži, tak přijdete a s respektem, plni očekávání, otáčíte klíček ve spínačce. Ha - kontrolka dobíjení svítí - takže baterka vybitá není. To sice nezaručuje běh motoru na první našlápnutí, ale proč se párkrát neproběhnout po ulici a trochu tomu nepomoci, že? :) A tady je chyba úrazu. Ono to chytne a teď začnete jezdit jako zběsilí tam a zpět a ještě jednou na konec ulice a zpět, protože po delším stání se to v tom karburátoru prostě musí protáhnout. V tom vám dojde, jak je to krásný pocit...z té jízdy a je nemyslitelné jenom jet zbytek party pozdravit a jen koukat, jak mizí v dáli a vy jedete zpátky domů. V tom už běžím pro kokosku a další nezbytné artefakty pro tu správnou jízdu, DOLÉVÁM BENZÍN do nádrže a valím to směr Bezručák.

Ukázalo se, že brát si šálu za tak slunného, leč větrného počasí byl holý nesmysl, ovšem nepařím se sám a proto rychle vymýšlíme trasu pro dnešní den. V závislosti na času volíme kratší okruh kolem komína. Raději na východ po rovině, protože zpoza hor ze severozápadu na nás kouká nepěkné mračno.
Jardovo okruh se zdá býti nejpřijatelnější. "Lodivod" je určen. Možná naneštěstí pro některé z nás. Stíhají jen ti, kteří mají čtvrtý převodový stupeň. Ještě na pražské na kruháku se jako druhý v pořadí ohlížím, zda-li Martin odbočuje stejným směrem jako my. Odbočuje. Na otevřeném prostoru hlavní silnice na Prahu jsme se do jednoho podrobili větrné zkoušce. Řekl bych, že já asi nejvíc, prase nemá zrovna malou plochu, do které se vítr opírá. Už vím, co znamená ta kouzelná věta v dobové knížce o skútrech ČZ: Ani silný boční vítr nemá vliv na jízdní vlastnosti stroje. Troufl bych si odporovat. Úhel, který jsem nucen svírat se silnicí je přímo kritický :) Blížíme se k Seníku. Takže nepěkné odbočování doleva. Kouknu do zrcátka. Radek je za mnou. To je dobře. Trošku váhá, jestli vůbec pouštět řídítko, aby ukázal. Zatočím a Radek nikde. Zřejmě ho sfoukl vítr. Následuje trapná čtvrthodinka vzájemného hledání RR navzájem. Stává se.

rr-podzimni-3-smallDalší část trasy ubíhala v poklidu a radostné atmosféře. Vzhledem k tomu, že jsem po dlouhé době jel bez přítěže na druhém sedlu, užíval jsem si, že mohu někoho předjet i do kopce. Na následují rovince jsme to s větrem v zádech dosti pelášili, až jsem měl pocit, že prase začne každým okamžikem vzlétat. "Naštěstí" nás zastavila porucha dobíjení na Jardovo stroji. Klasicky. Jeden člověk opravuje, čtyři ho kontrolují a zbytek se rozhlíží po krajině. Teď je právě ten správní moment k vystihnutí počtu členů dnešní vyjížďky. V rychlosti - 8 členů na sedmi strojích. Po neúspěšné opravě dobíjení 6 členů na šesti strojích (aspoň tedy doufám).

Objeli jsme několik vesnic kolem Chomutova, až jsem se dostali do Jirkova na odbočku na Svahovou. Tedy do kopce. Ve stínu stromů bylo ovzduší chladnější. To přímo svádí k ostřejší jízdě. Ehm, jinak, prostě co nejlépe využít potenciálů motoru k bezproblémovému vyjetí onoho převýšení. Zprvu obsazuji druhou pozici. Bohužel jsem nucen podřadit před zatáčkou, abych si mohl najet (na skútru je to bohužel nutné :) Rázem se ocitám kdesi uprostřed válečného pole. V modravém dýmu všude kolem sebe dojíždím ty, kteří podřazovat nemuseli. Následuje průjezd silnicemi snad páté třídy, jež nám předci zanechali v původním stavu. Právě zde naplno využívám konstrukci letmo uloženého kola prvního typu skútru, společně s přední vidlicí odpruženo gumovými silentbloky. Na první nerovnosti se stroj začne houpat, houpání neustává, ba naopak zvětšuje frekvenci. Ale to je právě to, proč jsem si prase tak moc rr-podzimni-4-smalloblíbil. Přes podtočený motor a naprosto konstantní jízdu slyším, jak Radkovi občas upšouknout tlumiče na péráku. Po několika minutách kmitání přijíždíme do Mezihoří. Usedáme do pohostinství. Já ještě několik minut dokmitávám. Stav podnebí v nás probouzí zážitky ze zimních obdobích, jež neberou konce. To je dobře, jinak bychom se snad ani nedočkali lívanečků s borůvkovým přelivem. Prý specialita podniku. Možná v teplém stavu.

Další část cesty je takřka rutina, protože jde o jedinou cestu, jak se dostat zpět do města. I přesto má svůj půvab a s radostí kroutíme jednu zatáčku za druhou. Zanedlouho se odlučuji od skupiny a dojíždím domů. Jsem unaven, ale tak krásně unaven. Jako vždy mě to duševně dobije na dalších několik dní. :)

Pokud jste to dočetli až jsem (a i kdyby jen do půlky) tak Vám přátelé děkuji a těším se na další vyjížďku.
A čert ví, třeba to bude již na jiném stroji :)
David

Komentáře   

 
Davis Fled
0 #1 Davis Fled 2013-11-07 06:45
Pardon, přátelé, za chyby. Psal jsem to již v pokročilou večerní hodinu a nezbylo sil na kontrolu :oops:
Citovat
 
 
Zdeněk
0 #2 Zdeněk 2013-11-08 07:47
Podle ústního i tohoto písemného komentáře se projížďka povedla. Doplním: tomu, co motorka nedobíjela, musel v Chomutově bohužel do garáže už tlačit. Dle jeho slov prý v pohodě, protože tato motorka je k jeho postavě vyšší. Zřejmě už má bohaté zkušenosti :-)
Davide, je vidět, že ti Praha svědčí. Pěkný literární dílo. Blahopřeji!!!
Mám z tebe radost.
Citovat
 
 
Tom
0 #3 Tom 2013-11-09 07:29
Zdarec Davide, tak koukám že máme dalšího myslím velmi zdatného přispěvatele naší RR rubriky :-) Moc pěknej článeček. Jsem rád že jsme tě získali do RR bandy, páč takových nadšenců srcařů jako jsi ty a ještě k tomu ve tvém věku je už dnes málo. Tak přeju mnoho kilometrů bez nehod, houf krásnejch starejch motorek a na další RRprojížďce zdarec ;-) Tom-Šíro.
Citovat
 
 
Davis Fled
0 #4 Davis Fled 2013-11-09 08:16
Díky, díky všem. Takový ohlas jsem tedy nečekal :)
Naopak já jsem rád, že jste mě vzali mezi sebe do RR.
Jestli se článek líbí, tak se nebráním dalšímu ;)
Přeju suchou silnici a čistý nebe, alespoň ještě jednou v tomto roce, než nám tam rozhází tu pos** - nepěknou sůl :)
David
Citovat
 

Další informace