Velká cena Masarykova

Mistři volantu se sjíždějí – Zítra první den treningu

Že vytrvalé pořadatelské úsilí brněnského Autoklubu Moravy a Slezska se nezmenšuje, jakkoliv potíže a překážky, stavějící se pořadatelům velkých mezinárodních závodů automobilových rostou, o tom přesvědčuje již pouhý pohled na listinu letošních účastníků závodu o Velkou cenu Masarykovu. Dokonalý výběr jmen jezdců i strojů nejlepších možností a vysoké hodnoty sportovní i technické nezůstane však shromážděn jen na papíře.

Již dnes v předvečer prvního dne oficiálního treningu lze očekávat téměř hromadný příjezd všech hlavních účastníků nedělního závodu, z nichž někteří si pospíšili s příjezdem do Brna už ve středu. A jak oznamují ranní Lidové Noviny, bylo to především mužstvo německé úspěšné firmy Mercedes Benz, vždy podivuhodně pečlivě připravující technické zbraně s metodičností, jež nemá rovné, které dlí od včerejška v Brně. Zkušený režisér a nad jiné obeznalý taktik Neubauer je již v Brně s letošním vítězem monackým, Manfredem von Brauchitschem, výborným Hermannem Langem, nade vší pochybnost jezdcem první třídy a velmi schopným >záložníkem< Christianem Kautzen, mladým jezdcem švýcarského původu. Von Brauchitsch, který je letos v neobyčejné formě a není stíhán smůlou jako často v letech minulých, naznačil, s jakými as ambicemi půjde do nedělního závodu, když neztráceje času, projel si již ve středu v cestovním voze okruh, aby seznal letošní stav závodní trati. K večeru pak přijel německý závodník Paul Pietsch.

Pořadatelé očekávají dnes již jak příjezd německých autounionů tak italských jezdců a strojů závodní stáje Scuderia Ferrari. Zatím jim přibyla další přihláška pro závod o Velkou cenu Brna maďarského autoklubu v Pešti, byla tato přihláška ještě přijata, takže jen závod slabší kategorie o Velkou cenu Brna má nyní 18 přihlášek.

Jak intensivní zájem se soustřeďuje k letošnímu závodu, o tom svědčí i okolnost, že letošní závod bude filmován Foxem, Paramountem a Aktualitou, k nímž přibyl Tobis Klang Film, jehož zástupci jsou již v Brně. Účast zástupců zahraničního tisku, reportérů i fotografů je letos rovněž neobyčejná a počet zástupců, které větší zahraniční listy do Brna letos vysílají, je výmluvným dokladem, jaké pověsti se Velká cena Masarykova těší v zahraničí a jaký význam se připisuje právě letošní sportovně technickému boji na brněnském okruhu.

Oficiální tréning k závodu se zahajuje zítra v pátek a to od 9 do 10 hodin pro slabší kategorii a od 10 do 12 pro silnou kategorii.

Nejúspěšnější závodní vůz letošní sezony mercedes benz

2014-masarykuv-okruh-formuleLetošní velké závody jsou takřka – až na Velkou cenu Masarykovu – už ukončeny a jest pochopitelné, že se ptáme, který vůz byl v letošní sezoně nejúspěšnější? Nechceme již nyní dělati bilance všech letošních závodů, ale chceme se, stojíce před nejvýznamnějším závodem střední Evropy, podívati, který vůz dobyl letos největších úspěchů. Byly to letos opět německé vozy, které se staly pány všech závodů. Nový závodní stroj Alfa romeo bude moci zasáhnouti do boje až na jaře. V letošní automobilové sezoně se absolvovaly tyto závody: Velká cena Tripolisu, Avus, Eifelský okruh, Pohár Vanderbildt, Velká cena Belgie, Německa, Monaca, okruh Acerbo, a konečně Velká cena Švýcarska. 9 závodů a 5 zřetelných vítězství továrny Mercedes-Benz, tj. zatím bilance, všech letošních závodů, nehledíc na závody, které se jedou podle řádů (Tripolis, Avus, Belgie, Německo, Monaco a Švýcarsko). Vítěznou serii zahájily stroje mercedes-benz v Tripolisu, kde na sebe upozornil mladý jezdec Lang. V závodě na Avusu zvítězily mercedesky jak v rozřazovacích závodech, tak i v hlavním závodě. Ve Velké ceně Německa na proslulém nürburském okruhu zvítězil opět Caracciola. Závody v Monte Carlu a v Bernu byly rovněž ve znamení hvězdy mercedes-benz. Auto Union má proti této řadě vítězství a Eifelském okruhu, v závodě o pohár Vanderbildtův. Velkou cenu Belgie a pohár Acerba.

Jaký je nový stroj mercedes-benz, který se vyšle na závod o Velkou cenu Masarykovu? Základní znaky tohoto 8válcového stroje mercedes-benz jsou totožné jako u předcházejících strojů, které měly úspěch v letech 1934 až 1936. Vůz má váhu 750 kg, zvýšil se jen obsah válců, a tím se zvýšila i motorová síla. Rovněž chassis bylo předěláno a váha zvýšena, protože vůz byl postaven letos trochu širší. Přední náhon odpovídá úplně náhonu u sériového vozidla typu 500 K a 540 K (kompresor). Motor má 8 ocelových válců, karter motoru jest z lehkého kovu, motor má dva vačkové hřídele ve formě V, pro každý válec 4 ventily. Kompresor jest namontován jako u vozu alfa romeo vpředu na bloku a troj vyvinuje sílu kolem 500 koňských sil. Další údaje jsou: 4 rychlosti a jedna rychlost dozadu, hydraulické brzdy, suchá spojka ve formě disku. Karoserie jest vyrobena z lehkého kovu. Vůz jest velmi stabilní, zvláště lehce ovladatelný v zatáčkách (jako dvanáctiválec alfa romeo) a vyvine rychlost kolem 300 km. Zajímavé jest, že Němci svoje vozy nenatáčí rukou, nýbrž elektrických motorkem. Vůz se natočí několik vteřin před odjezdem, při tankování se neztratí času a není tu nebezpečí zlomení ruky (jako například v Bernu u stáje Maserati). Vůz je stavěn velmi nízko, kola mají velké, nadnormální dimense a brzdové bubny jsou opatřeny ventilací. Tank má obsah kolem 200 litrů, takže se musí v závodě na 500 kilometrů jednou tankovati. Vůz zanechává v pozorovateli velmi dobrý dojem, veškeré části jsou kryté, takže odpor je minimální. Zadní kola jsou velmi dobře pérována, jsou na nich i tlumíky. Aby chassis při karambolu se tak lehce nezlomilo, byla zadní kola spojena dvěma tyčemi se chasis.


Masarykův okruh. Pro autozávody, pořádané dne 26. IX. T. r., zapůjčí firma Julius Meinl také letos svůj rozhlasový vůz a podá závodníkům občerstvení, především však   p r o s l u l o u   M e i n l o v u   k á v u. Vůz bude míti stanoviště mezi hlavním depotem a časoměřičskou budkou. 

2014-masarykuv-okruh-reklama-small

Pro RRR reprodukoval David s významnou pomocí slečny Lenky

Komentáře   

 
Tom
+2 #1 Tom 2014-09-22 20:49
Zbývá už jen se pohodlně usadit, zakoupit si výtečnou Meinlovu kávu a vychutnat si řev závodních speciálů, kvílení kompresorů a v neposlední řadě povrzávání tlumíků :P
Citovat
 
 
DavisFled
+1 #2 DavisFled 2014-09-22 20:59
Především pozor na velká, nadnormálně dimensovaná kola. I přes jejich kvalitní připojení dvěmi tyčemi k chassis, dojíti by mohlo, v důsledku nehody, k vymrštění kola do obecenstva stojiciho v těsné blízkosti závodní tratě či depotu! Což by bez velké námahy předčilo i zlomení ruky v Bernu. :lol:
Citovat
 
 
Martin
+1 #3 Martin 2014-09-23 06:36
Tento weekend je akcemi velmi obsazený. Zorat pole pod Řípem, roztočit motor ve mlýně, největší automobilový závod sezony. Nestíhám. Doufám, že ze závodu bude pořízen alespoň filmový záznam do týdeníku.
Citovat
 

Další informace